Kontrolované pití

20. 10. 2019 13:50:20
Než se pustím do pokračování tématu mé alkoholové závislosti, vidím potřebu rozebrat další fenomén, kontrolované pití. Jde to? Nejde to? Proč se o tom veřejně nemluví? Proč jen slyšíme : Nesmím se napít!!! Už ani kapku!!!!

Hned na začátku řeknu : Ano. Jde to. Ale zároveň říkám, že kontrolované pití je na psychiku mnohem horší než abstinence. Když sám sobě řeknu, už nikdy, a překonám krizové období, tak nepiji po zbytek života. Pokud piji tzv kontrolovaně, tak musím dodržovat pravidla. A dodržování pravidel jde alkoholikovi velmi špatně. Protože nemá vůli. Nemá sebekontrolu.

Proč lékaři tvrdí, že kontrolovat piti nejde? Protože lékař nesmí dát alkoholikovi žádnou šanci. Kontrolované pití je šance pro tělo na alkohol. A pokud jste v léčbě a dostanete šanci na poloviční léčbu, tak odmítnete konečné řešení. V tomto bodě souhlasím s lékaři.

Nesouhlasím s tím, že to nejde. Že to nemůže fungovat. Každý jsme jednotlivec, ego, určované rodinnými, sociálními, ekonomickými podmínkami. Závislost na alkoholu je následek, ne příčina. Alkohol není příčina. Ale tohle dilema příčiny a následku teď vynecháme.

Tři měsíce. Tři měsíce pobytu v inkubátoru vás ze závislosti nevyléčí. Teprve venku se ukáže, zda ten pobyt k něčemu byl. Tři měsíce jsou k tomu, aby se moje tělo vyčistilo od alkoholu. Abych dostal informace o následcích pití. Zdravotních a sociálních. Abych se zamyslel sám nad sebou a nad svým dosavadním životem. Abych si uvědomil, že se léčím sám pro sebe a ne pro někoho jiného. To je hlavní bod, který si musím uvědomit. Léčím se pro sebe. Když budu v pořádku já, bude v pořádku vše kolem mne.

Lze kontrolovat pití? Ano, jde to. Někdy to nejde přestat ze dne na den, ani po třech měsících. Tak si stanovím pravidla, pro kontrolovane piti. A TY NESMÍM PORUŠIT. A tady přistupuje do reality okolí. Mám ještě rodinu? Jsem rozvedený? Jsem v dluzích? Jsem bez práce? Atd. Než to řešit, není lepší se opít?

Alkohol. Alkohol není had, jak mi říkali. Alkohol je drak. Jeho hlavy nezpočítáš. Každá hlava je nějaký nevyřešený problém. Problém, před kterým jsem utekl. Můžu utéci před tělem? Ne. Můžu utéci před hlavou? Ano, můžu. Tím, že ji nevyřeším. Že se bojím jejího vyřešení. Uteču do těla, do alkoholu.

Ale co když tu hlavu setnu. Vyřeším ten problém. Pocítím velkou úlevu. Můžu si dát skleničku na oslavu vïtězství? Ano, můžu. Protože jsem šťasten, jsem rád, setnul jsem hlavu, zlikvidoval jsem problém. Piji Pa radost, ne na žal.

A když piji na radost, vím, kdy přestat. Proč? Protože vím, že mne čeká souboj s další hlavou draka. Souboj, který bude možná mnohem těžší, než ten, který jsem právě podstoupil. Ale vstávám, podstoupil jsem první souboj s problémem a zvítězil jsem. Vstávám, bude to dlouhá cesta. Ale vím, že nemůžu bojovat na vícero frontách. To mne zničí. Proto uspokojím tělo a jdu a setínám hlavy. A má abstinence se prodlužuje. Nemám důvod pít. Setnu hlavu, napiji se na vítězství a jdu dál. A tam musím přijít střízlivý. Přijít opilý, tak prohraji. Když přijdu střízlivý, tak vyhraji. Protože mám vůli. Mám vnitřní sílu, kterou nikdo a nic nepřemůže.

Nepřipomíná vám to něco? Ano. Příběhy z Bible. Příběhy z pohádek. Příběhy z bájí. Jen ten, kdo může ztratit jen svůj život, sama sebe, vždy vítězí. A tak vítězím i já. Setnu hlavu. Dám tělu, které nepotřebuji, a jdu setnout další hlavu. Okamžik za okamžikem. Den za dnem........

Autor: Petr Šimík | neděle 20.10.2019 13:50 | karma článku: 14.71 | přečteno: 719x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 19 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 12.17 | Přečteno: 229 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 17.06 | Přečteno: 395 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.02 | Přečteno: 104 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.88 | Přečteno: 575 | Diskuse
Počet článků 87 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 496

Vystudoval jsem SPŠ elektrotechnickou, pracuji jako skladník. Zajímaj? mne věci od historie až po kosmos. Z TV programů sleduji nejraději ČT2 a ZOOM.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...